COOR
Förberedelser var A och O när Coor Service Management flyttade till sitt moderna, hållbara och aktivitetsbaserade huvudkontor i Kista.
På Coor Service Managements huvudkontor i Kista var målet att skapa ett modernt, flexibelt och kostnadseffektivt kontor som speglar företagets varumärke. Input interiör fick förtroendet att tillsammans med Coor och arkitekt Uno Lindh ta fram en arbetsplats för 260 medarbetare. Fokus låg på att skapa en såväl aktivitetsbaserad som långsiktigt hållbar arbetsplats.
Noggranna förberedelser
Redan 1,5 år innan första flyttlasset packades inleddes grundläggande förberedelser genom att mäta den aktuella beläggningsgraden på kontoret. Input interiörs projektledare involverades i ett tidigt skede i projektmöten för att säkerställa att förutsättningarna var de rätta och budgeten väl uträknad. Det var ett heltäckande uppdrag som bland annat innehöll upphandling, orderhantering, leveransplanering, samordning, leveransbevakning, montering, leverans och service.
Genom att göra uppdaterade val när det gäller såväl material som ny teknik hoppas Coor Service Management på att kunna inspirera företagets kunder.